Lyssnar om och om igen

Sitter här och lyssnar om och om igen på en underbar låt som jag förknippar med mormors bortgång.
Hon pratade alltid så mycket om att komma till himlen efter döden, kanske blir man en vakade ängel då?
Har diktat ihop ett par dikter och imorgon är det dagen jag helst av allt inte velat vara med om.

Torsdagen den 13/1 kl. 13.30
Då kommer jag att fälla många tårar.

Funderat på vad för kläder jag ska ha, lutar mest åt en gul klänning och svarta högklackade skor.
Hon tyckte om gult så känns som en bra färg då. Finns inga bestämda "regler" får välja vad man själv vill.


Saknar dig, mormor Igge så mycket du ska bara veta!
Fast det tror du vet där uppe bland molnen som du så starkt ville tro på.

http://www.youtube.com/watch?v=Rbn5n5jp3dA


Kommentarer
Postat av: Maria S

Verkligen vacker låt , hade inte hört den innan.

Låter bra att du klär dej i gult då det var en färg din mormor tyckte om.

Begravningar är såå jobbiga :( Tänker på dej vännen & hoppas att det kommer att vara en vacker stund i kyrkan även om det är jobbigt.

2011-01-13 @ 14:18:40
URL: http://mariasjoden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0