Tillbaka här igen...

Ja, då var man hemma igen då... Skulle gärna vara bortrest lite längre om jag kunnat.
Men är väl mest för att här hemma finns inte nån trygghet längre, inget jobb i sikte än så länge... hoppas det blir dags för det snart igen så pengarna börjar rulla in igen.

Resan till Amsterdam blev trevlig men tyvärr lite för kort tid i just Amsterdam.
Lämnade staden söndag morgon 5.00 och stannade till i värnamo för frukost på Mc D. Fortsatte genom Sverige mot Danmark, regna mest där så min bild av Danmark och även Tyskland är regnigt och grått.
Middagen intogs i Lübeck, blev pizza och cola för mig, kände mig inte så hungrig utan mest trött efter en lång resa i den lilla trånga bilen.
Hittade ett mysigt ställe att sova på i Rainfeld, en mycket trevlig och fin samhälle. :)

Dagen efter började med en helt fantastisk frukost, flera sorters bröd, ostar, påläggskorv och marmelader bl. a *mums*
Fortsatte sen vidare mot Amsterdam, väl när vi kom fram till hotellet som vi skulle bo på så insåg vi att det måste varit bland det hemskaste s.k hotell man kunde hamna på! Så vi tog oss därifrån till hotellet jag bodde på förra gången och tur hade vi eftersom det fanns rum där, vilket det inte gjort när vi skulle boka :)

Blev lite vandring runt Amsterdam och öldrickande på deras uteserveringar, inte lika varmt som förra gången men då var det ju tidigare på sommaren oxå. Men bara en dag med spöregn på eftermiddagen, så då blev det till att köpa svindyra paraplyn som inte höll längre än tillbaka till hotellet...*suck*

Två dagar tillbringades i Amsterdam sen var det dags för hemfärd tyvärr... Lika långt att åka men då blev det så att vi övernattade på hotell i Löddeköpinge istället och kom hem i bra tid på tordagen.

Lite kort om den resan... kanske kommer en uppdatering av den vid senare tillfälle ;)

Turtles...

Nu är jag ägare till Turtles, en söt liten hamster trots namnet :) Han hette det då jag fick överta honom så lika bra att han fick behålla sitt namn.
Ikväll ska han få åka hem till min syster, som ska få vara vakt åt honom då jag är på resande fot. Snällt av henne att ställa upp!

Dagens planering :

*Handla hem lite åt mormor, och se så hon klarar sig medan jag är borta.
*Packa två uppsättningar, ena till Amsterdam  och andra till Dalarna.
*Lämna turtles hos syrran
*Fylla på mobilen

Sen kommer jag säkert på hundra saker till att göra...brukar ju vara så :P

Tiden går så fort...

En vecka sen jag fick ro att blogga... men kanske beror det på en tung sak jag fick reda på i fredags kväll.
Men har nu smält det och har haft fullt upp med jobbandet med.

Sista dagen idag, så får se ifall jag får nå mer jobb snart då... Så det är att "bara" vara timvikarie. Man är aldrig säker!
Men först väntar en veckas ledighet iallafall, först Amsterdam sen till Dalarna, underbart med semester!

Snabbt inlägg här nu, men tänkte fixa lite inför min resa...