sjukvårdarhelg

Nyss tagit mig hem från jobb, och så hamnade jag här nu då. Lovade ju en uppdatering då helgen inte alls blev som jag tänkt mig.
Agerade sjukvårdare åt mormor, on har ju varit lite krasslig ett par dagar och nu så gick inte maten ner... Endast lite flytande så i fredags när jag varit förbi efter jobbet var hon ändå lite pigg men på kvällen när jag ringde fick jag inget svar så då kom paniken krypande! Något måste hänt så skyndade mig dit och tack och lov så hade inget allvarligt hänt bara att hennes blodsocker var lågt... Hon har ju diabetes så att äta regelbundet är ju a och o!
Var dit och såg till henne så att hon fick i sig nåt samt medicierna.

Måndag och min lediga dag, tänkte ta henne till vårdcentralen för provtagningen hon skulle till, ringde vc och berättade hur läget var och dom tyckte jag skulle ta ambulans till akuten så det hela slutade med en ambulanstur till akuten där jag blev kvar halva dagen.
Hon blev inlagd och jag kunde äntligen åka hem och känna att hon var under kontroll. Har nog inte sett henne så dålig förr trots att jag har vart med då hon har haft dåliga blodsockervärden och halvt medvetlös. Usch, sånt här tar på ens krafter!

Har pratat med dom på avdelningen och troligtvis har hon lyckas få blodförgiftning av ett ingrepp dom gjorde för snart två veckor sen... Hoppas verkligen det går åt rätt håll för henne så hon blir bättre och får komma hem igen!
Åkte hem till familjen igår kväll så jag slapp sitta här hemma själv och tänka allt för mycket.



Trots att jag varit trött och inte helt mig själv under dagen så gick mina fem timmar på jobbet rätt fort.
Får nog bli en tidig kväll för sömn är något jag saknar just nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0